هفت رنگ
واگویه های ذهن بیمار یک کرکس پیر مبتلا به پست مدرنیسم مبتذل! که جدیداً لیبرال دموکرات شده
۱۳۸۶ تیر ۹, شنبه
قضیه خاتمی و رینگ اسپرت

لطیفه ای بود در سال های دور بدین مضمون که فردی اسکناس بیست تومانی را به صورت تقلبی وارد بازار کرد ودر عرض نیم ساعت دستگیر شد.کاشف به عمل آمد دیدند برای تراکتور پشت اسکناس،رینگ اسپرت طراحی کرده بود!جریان فیلم خاتمی هم بدین شکل ثابت شد که دیدند در دستش انگشتری نیست و دقیق که نگاه کردند دیدند فیلم مونتاژ است.رینگ اسپرت سید را به گمانم این بار فراموش کرده بودند!

«خصوصیات یک جامعه دموکراتیک :مشروعیت حکومت فقط از طرف مردم است(حکومت اکثریت).با حفظ آزادی ها و حقوق اقلیتهای مذهبی و قومی.حکومت قانون.انتخابات نمایندگان و حاکمان از طریق انتخابات آزاد.شهروندان دارای آزادی های فردی و اجتماعی هستند.»بااین تعاریف از دموکراسی چه شخصی را می شناسید که حالش از شنیدن نام دموکراسی دچار تهوع شود؟!

نهادینه کردن دموکراسی در یک جامعه مستلزم وقت و زمان طولانیست و هر کشوری با در نظر گرفتن خصوصیات فرهنگی،سیاسی و اقتصادی خود باید راه و روش رسیدن به دموکراسی را پیدا کند.مذهبی یا سکولار بودن مساله دموکراسی نیست.اصل مهم آن است که انسان چه مذهبی،چه سکولار و چه لاییک،قائل به دموکراسی باشد.مثال بارز دیندار دموکرات مرحوم آیت ا... نایینی در عصر مشروطه و سکولار دیکتاتور رضا شاه.در پست بعدی علت شکست دموکراسی در ایران را از منظر اخلاق جامعه ایرانی به بحث می گذارم.

متاسفانه الگوی آزادی خواهی در ایران را به نام چه گوارا،کاسترو و ..نوشته اند.روش های خشن سادیستی و حکومت های منجر به تمامیت خواهی.کسی نیست از نلسون ماندلا بگوید از مهاتما گاندی.این مطلب ویژه نامه اعتماد نوشته بابک مهدیزاده درباره کاسترو با نام آخرین بازمانده،موجز و بسیار زیبا بود.

جلوی دستگاههای خود پرداز(ATM)مدتیست شلوغ است.به گمانم پول هم سهمیه بندی شده.روزی سه هزار تومان!از ما بهتران روزی سی هزار تومان!!!

می خور که شیخ و شحنه و مفتی و محتسب // گر نیک بنگری همه تزویر می کنند

ما قبلا گرافیست هم بودیم روم به دیفال!!!

برچسب‌ها: , ,

<$I18NPostedByAuthorNickname$> <$I18NAtTimeWithPermalink$> <$BlogItemControl$>

<$I18NNumComments$>:

<$I18NCommentAuthorSaid$>

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDateTime$> <$BlogCommentDeleteIcon$>

<$BlogItemCreate$>

<$BlogItemFeedLinks$>

:

<$BlogBacklinkControl$> <$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>
@ <$BlogBacklinkDateTime$>

<$BlogItemBacklinkCreate$>

<< صفحهٔ اصلی