هفت رنگ
واگویه های ذهن بیمار یک کرکس پیر مبتلا به پست مدرنیسم مبتذل! که جدیداً لیبرال دموکرات شده
۱۳۸۶ آذر ۲, جمعه
ای سارکوزیِ مبتذل تو یک روز می میری

ابتذال(Truism,Banality).چه چیزی رو می شه ابتذال نامید؟تعریفِ منسجمی داریم؟این بار به خودم زحمت ندادم برم از جایی لینک بدم یا تحقیق کنم.هدف من نوشتن برداشت خودم از ابتذاله.همون جوری که خودم رو طبق تعاریفِ خودم،کمی مبتذل و گرفتار ابتذال می دونم.باشنیدن «ابتذال» شاید ذهن ما ایرانیا بره پیشِ شما.عی زاده و خر.دادیان و...دراین باره نظر خاصی ندارم.من ابتذال رو تو هر زمینه ای وارد می بینم.ابتذال یعنی پوسته،نداشتن عمق و سطحی بودن در هر چیز.خواننده ی سبک سنّتی واصیل ایرانی که هنوز دستگاه و ردیف رو نمی دونه مبتذله،اما به یکی مثل سَندی که به موسیقی شاد کاملا وارده وعمری در این زمینه کار کرده و صاحب سبکه نمی شه گفت مبتذله.نویسنده ی جوانی که می خواد به یه سبک خاص واصیل و جهانی مثل سور رئالیسم بنویسه* ولی هنوز درابتدای راهه ودستمایه ای نداره مبتذله ولی یکی مثل دانیل استیل یا سیدنی شلدون که کارشون از اول عامه پسند نویسیه مبتذل نیستن چون در عمق این جریان حرکت می کنند.فردی که هنوز یک نیم دور هم در سبک های سیاسی نزده و کتابها ومقالات وتجربیات زیادی هست که باید بخونه و فرابگیره**وقتی در این مورد بحث می کنه باید ابتذال این بحث رو هم قبول داشته باشه چون تا عمق هنوز مونده.این برداشت من از ابتذاله ممکنه این برداشت هم مبتذل باشه.ماهیت پدیده ها مبتنی بر شدت و ضعفه و ممکنه هر تعریفی دچار واپاشی بشه حال این پدیده(Phenomenon)اگر بنیان مبتذلی داشته باشه در طی این واپاشی*** شاید از بین بره.اگر می بینید اون بالا نوشتم مبتذل اینه که می دونم در سطحم و هنوز اون قدر نفس ندارم که به عمق برم.اما تلاش می کنم.زندگی چیزی کمتر وبیشتر از این تلاش نیست.

مقاله ای خواندم از دکتر نیکفر به نام «ایمان و تکنیک».در برابر این استاد اصلاً نمی دونم چه بنویسم جز این که عالی بود.با تعطیلی فصلنامه ی مدرسه متاسفانه خواندن مطالب این مرد باسواد به جز با کند وکاو طولانی در اینترنت به شیوه ی دیگری مقدور نیست.

کتابی هم از مرحوم سعیدی سیرجانی به دستم رسیده بود به نام «شیخ صنعان» با فرمتPDF.متاسفانه ناتمام بود ولی تا نود صفحه ای که خواندم بسیار زیبا بود.کار هرکس نیست بازنویسی قصه ی شیخ صنعان و مقایسه آن با وقایع امروز.آن هم با سبک رندانه ی خاص خودش.اگر جایی نوشته ای کتابی مقاله ای از سعیدی سیرجانی دیدید از کنارش به آسانی نگذرید نگاهی بیاندازید.برای درد مفاصلِ اعصاب خوب است

ای سارکوزیِ آمریکایی،ای پینوکیو،تو تا حالا غسلِ جِنابت کرده ای؟ چه قدر فطریه داده ای؟ای ملعون از خدا بترس.به تو قول می دهم یک روز می میری.از خدا بترس

****************************************************

پا نوشت:

* و ** : مشخص است که کسی نیست جز خودم

*** : واپاشی را داشته باشید در پست های بعدی قولش را می هم بنویسم.فعلا مغز ما دچار باد ضرطه شده باید ببینم حکمش چیست آیا به بیت المال تعلق دارد یا نه؟

برچسب‌ها: , , , ,

<$I18NPostedByAuthorNickname$> <$I18NAtTimeWithPermalink$> <$BlogItemControl$>

<$I18NNumComments$>:

<$I18NCommentAuthorSaid$>

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDateTime$> <$BlogCommentDeleteIcon$>

<$BlogItemCreate$>

<$BlogItemFeedLinks$>

:

<$BlogBacklinkControl$> <$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>
@ <$BlogBacklinkDateTime$>

<$BlogItemBacklinkCreate$>

<< صفحهٔ اصلی